środa, 3 lipca 2019

Żalgiris Kowno - FK Palanga 4:0

29 czerwca 2019 r. Kowno
A Liga - Żalgiris Kowno - FK Palanga 4:0
Bramki: Krusnauskas (20), Pilibaitis (34-karny), Figueiredo (75-karny), Sirvys (78)
Cena biletu: 3 euro
Widzów: 300



Kiedy kilka tygodni udałem się na mecz do Augustowa to jechałem pociągiem który kończył bieg w Kownie. Wówczas w mojej głowie powrócił pomysł żeby w końcu wybrać się na mecz na Litwie. Postanowiłem poczekać na dobry terminarz, a taki trafił mi się w minioną sobotę. W większości przypadków rozgrywki w Polsce mają letnią przerwę a pora meczu w Kownie umożliwiała dotarcie na czas, więc długo się nie zastanawiałem. Najpierw pociągiem dotarłem do Białegostoku, gdzie przesiadłem się do wspomnianego na wstępie pociągu do Kowna. Podróż minęła mi szybko – jedyną dłuższą przerwę pociąg ma na ostatniej polskiej stacji w Trakiszkach. Mecz miał rozpocząć się o 18, więc było jeszcze sporo czasu żeby trochę pozwiedzać miasto i zostawić swój bagaż w hotelu. Stadion przypomina nasze obiekty z niższych lig ale to na nim miał się odbyć mecz w najwyższej lidze litewskiej. Żalgiris z powodu zawieszenia licencji innego kowieńskiego zespołu będzie uczestniczył w eliminacjach do Ligi Europy ale swoje domowe mecze będzie rozgrywał w Mariampolu. Co ciekawe pociąg do Kowna przez tą stację przejeżdża, może kiedyś uda mi się wybrać na mecz w tym mieście. Sam mecz bez historii – drużyna gości okupuje ostatnie miejsce w tabeli i spotkanie było jednostronnym widowiskiem. W meczu dwa gole padły z rzutów karnych. Do Polski wróciłem następnego dnia tą samą trasą kolejową. 



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz